Περί του αρχαιοελληνικού χαιρετισμού και άλλα ευτράπελα

πηγή: Αιχμή

(προσθήκη από π.κ.: με κλικ πάνω στους τίτλους των επιμέρους άρθρων, τα διαβάζετε από την πηγή τους)

1a

Περί του αρχαιοελληνικού χαιρετισμού και άλλα ευτράπελα (μέρος 1ο)

Οι μύθοι της Χρυσής Αυγής για τον ναζιστικό χαιρετισμό

Στο φασιστοεθνικιστικο σωρό παρατηρείται το εξής φαινόμενο: πετάει ένας (εσκεμμένα ή ακούσια δεν έχει σημασία) μια μπουρούχα σχετικά με την ιστορία και λόγω βέβαια της έκδηλης αμορφωσιάς και «ουγκανοσύνης» που επικρατεί σε αυτόν το χώρο, αυτή αναπαράγεται αφειδώς από τον κάθε επίδοξο ελληνοπρεπή φασιστοεθνικιστή (η τακτική τού «ένα επαναλαμβανόμενο ψέμα γίνεται στο τέλος αλήθεια» είναι η αποτελεσματικότερη τακτική για τη ενίσχυση ενός επιχειρηματολογικού-θεωρητικού οπλοστασίου), χωρίς να περνάει από το φίλτρο της λογικής και της γνώσης (θα μου πείτε ποιός τα έχασε για να τα βρουν αυτοί;)

Το τελευταίο λοιπόν διάστημα όπως ίσως γνωρίζετε οι περισσότεροι που χρησιμοποιείτε το διαδίκτυο, είχαν γίνει απεγνωσμένα εγχειρήματα να αποδείξουν την αρχαία καταγωγή του ναζιστικού χαιρετισμού και να πείσουν ότι ο χαιρετισμός αυτός είναι καθόλα αρχαιοελληνικός — και όχι απλά αρχαιοελληνικός αλλά Δωρικός (δηλ. αποδείξαμε ότι είναι αρχαιοελληνικός και το μόνο που έμενε είναι να αποδείξουμε ότι είναι… Δωρικός!)– στην προσπάθειά τους να τον ξεπλύνουν.

Ο ναζιστικός χαιρετισμός ΔΕΝ είναι αρχαίος ελληνικός ούτε δωρικός, που βγήκανε όλοι οι αμόρφωτοι φασιστοπατριώτες και παπαγαλίζουν την ίδια κασέτα στα διάφορα φασιστομπλογκ του σωρού: «Ο λεγόμενος «ναζιστικός» χαιρετισμός, είναι ο κατεξοχήν ΔΩΡΙΚΟΣ χαιρετισμός προς τον Ανατέλλοντα Ήλιο» και οι παρουσιάσεις τους δεν διαφέρουν σε τίποτα από την έκθεση ενός παιδιού δημοτικού για το πώς πέρασα το περασμένο καλοκαίρι. Έγραψε κάποιος αυτήν την παπαριά και την αναδημοσιεύει η κάθε σάρα και μάρα στο φασιστομπλογκ της.

Δείτε για παράδειγμα σε πόσες ιστοσελίδες αναδημοσιεύεται αυτή η παπαριά με μια πληκτρολόγηση στο Google!!! (και αυτή είναι η πρώτη σελίδα)

1

Τέτοιος χαιρετισμός δεν υπήρξε ΠΟΤΕ στην αρχαιότητα. Ούτε στην αρχαία Ελλάδα, ούτε στην αρχαία Ρώμη, ούτε πουθενά αλλού στον αρχαίο κόσμο.
Ούτε ένα στοιχείο, ούτε ένα αρχαιολογικό εύρημα, ούτε μια απλή αναφορά αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, ιστορικών, περιηγητών δεν υπάρχει που να αναφέρεται αυτός ο χαιρετισμός που συναντάται στο Φασισμό, στον Εθνικοσοσιαλισμό ή σε κάποια άλλη συγγενή ιδεολογία.
Επίσης είναι άγνωστος και στη Ρωμαϊκή Γραμματεία, δεν αναφέρεται από κανέναν αρχαίο ιστορικό. (Και προκαλούμε…όποιον έχει αρχαία στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι ο χαιρετισμός είναι δωρικός να τα φέρει εδώ)

Γι’ αυτό δεν θα βρείτε πουθενά σε αυτά τα site να αναφέρεται κάποια πηγή — και τελείως συμπτωματικά, σε ό,τι γλώσσα και να ψάξεις για το «δωρικό» χαιρετισμό τον συναντάς μόνο… στις σελίδες της Χρυσής Αυγής και σε κάτι ελεεινά μπλοκ του κώλου.

Η πρώτη αναφορά του γίνεται σε πίνακες του 18ου αιώνα που αναπαριστούν σκηνές ρωμαϊκών εποχών, όπως στον «Oath of the Horatii» του Γάλλου ζωγράφου Jacques-Louis David. Και φυσικά είναι ανάξιες σχολιασμού οι αστειότητες της Χρυσής Αυγής ότι αυτός ο χαιρετισμός καθιερώθηκε από τον Ιωάννη Μεταξά. Πετάει ο καθένας την παπαριά του γιατί να μην πουν κι αυτοί κάτι; Δημοκρατία άλλωστε (λένε ότι) έχουμε.

Oath of the Horatii

Oath of the Horatii

Ελλείψει λοιπόν αρχαίων στοιχείων που να επιβεβαιώνουν την αρχαία καταγωγή του χαιρετισμού, έχουν επιστρατευτεί τουλάχιστον μια σειρά φωτογραφιών που αποδεικνύουν κατ’ αυτούς την αρχαία αναπαράστασή του και που πιπιλίζονται από όλα τα καθωσπρέπει φασιστομπλογκς. (Kαι φυσικά δεν θα δείτε πουθενά στοιχεία να συνοδεύουν αυτές τις φωτογραφίες πχ. από πού είναι παρμένη, τί αναπαριστά κτλ.  Τυχαίο??)

Διάφορες απ’ αυτές τις ανιστόρητες ανοησίες που πετάνε θα δείξουμε παρακάτω, όχι τόσο για να απαντήσουμε στο σωρό αυτό και να γίνουμε συνομιλητές του (δεν θέλουμε να πέσουμε τόσο χαμηλά), όσο για να δείξουμε το πόσο έντεχνα καλλιεργούνται οι αστικοί μύθοι στον αμόρφωτο και ανιστόρητο ελληναρίστικο σωρό.

1.

Τελευταία ο σωρός αυτός των φασιστοεθνικιστών έχει ανακαλύψει τον Πύρρο τον Α’, βασιλιά των Μολοσσών, ενός ελληνικού φύλου που κατοικούσε στην Ήπειρο, που κυβέρνησε κατά την περίοδο 330-313 π.Χ., λόγω κυρίως μιας φωτογραφίας που τον έδειχνε να χαιρετάει ναζιστικά και που αναδημοσιεύτηκε τάχυστα σε όλα τα φασιστομπλόγκς του σωρού αποδεικνύοντας έτσι κατ’ αυτούς την αρχαία καταγωγή του χαιρετισμού.

Η φωτογραφία που κάνει το γύρω του διαδικτύου όλως τυχαίως είναι υπό γωνία. Τυχαίο; Θα δείτε παρακάτω.

Να δούμε και από τις άλλες πλευρές το άγαλμα αυτό της φωτογραφίας που βρίσκεται στην κεντρική πλατεία των Ιωαννίνων;

ΩΠ;;;

Και πιο κοντινή:

ΩΠ;;;

Ωραίος ναζιστικός χαιρετισμός !!

Εκτός αυτού το άγαλμα λεει οτι ηταν δωρεα το 2007. Δεν πιστεύω να το πέρασε κανείς για αρχαίο!

2.

Επίσης, ελλείψει φυσικά άλλων στοιχείων που να επιβεβαιώνουν την αρχαία καταγωγή του χαιρετισμού, έχουνε βρει εκεί 2-3 φωτογραφίες αρχαίων αμφορέων που τις μοστράρουν στις ιστοσελίδες τους (για να δείξουν και καλά πόσο στοιχειοθετημένα είναι αυτά που γράφουν – εδώ γελάνε!) χωρίς λεζάντα από κάτω, χωρίς κάποια πληροφορία, χωρίς τίποτα, σαν δήθεν ένδειξη της αρχαίας καταγωγής του χαιρετισμού, χωρίς να ξέρουν τι συμβολίζουν αυτοί οι αμφορείς και από που είναι, χωρίς να έχουν ανοίξει πρώτα κανένα βιβλίο, χωρίς να έχουν πάει σε κανένα αρχαιολογικό μουσείο.

(δείχνουμε ενδεικτικά δύο ιστοσελίδες – άλλωστε σε όλα τα φασιστομπλόγκ γι’ αυτό το θέμα, τα ίδια φωτογραφικά «στοιχεία» ανακυκλώνονται)

1

1

1

http://essetaihmar.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9845.html

http://ideology-studies.blogspot.gr/2010/07/blog-post_14.html

Αυτοί οι μελανόμορφοι αμφορείς δεν συμβολίζουν ούτε στιγμή συνάντησης για να είναι χαιρετισμός, ούτε στιγμή παράδοσης κάποιου όπλου για να πολεμήσει κάποιος ή εργαλείου για να εργαστεί.

Ο πρώτος μελανόμορφος αμφορέας που μοστράρουν, είναι του 550-540 π.Χ περίπου και βρίσκεται στο Παρίσι στο Μουσείο του Λούβρου και συμβολίζει τη γέννηση της Αθηνάς.

Η Αθηνά βγαίνει πάνοπλη μέσα από το κεφάλι του Δία, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των άλλων θεών. Από τα αριστερά διακρίνεται μια θεά και ο Ποσειδώνας κι από τα δεξιά η Ελείθυια, αυτή με το υψωμένο χέρι που είναι η θεά του τοκετού και η οποία προφανώς δεν βρίσκεται εκεί για χαιρετούρες αλλά γιατί είναι η μαία, που βοηθάει στην ομαλή εξέλιξη του τοκετού, και στην άκρη ο Άρης.

Η δεύτερη φωτογραφία που μοστράρουν, που είναι κομμένη επίτηδες για να μη δείξει ολόκληρη τη σκηνή που αναπαριστά είναι η κάτωθι

Η συγκεκριμένη παράσταση είναι από μελανόμορφη υδρία της Ομάδας του Πολυγνώτου του 440-430 πΧ περίπου και βρίσκεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας (ναι, αυτό στην Πατησίων), και αναπαριστά την ποιήτρια Σαπφώ καθισμένη να διαβάζει ένα από τα ποιήματά της σε παπύρινο κύλινδρο και να τιμάται από μια ομάδα τριών μαθητριών της που την πλαισιώνουν. Ούτε χαιρετισμούς συμβολίζει ούτε μ@λακίες.

Επίσης, η χειρονομία αυτή που κάνει η γυναίκα στα αριστερά με το υψωμένο χέρι απευθύνεται προφανώς στη Σαπφώ, αφού σε αυτήν είναι στραμμένη και έχει το χέρι της με την παλάμη πάνω από το κεφάλι της Σαπφώς και είναι μια χειρονομία που παραπέμπει προφανώς στη χειρονομία του στεφανώματος/ένδειξη τιμής, όπως επιβεβαιώνει και η ανακατασκευασμένη και εκτεταμένη εικόνα της μελανόμορφης αυτής υδρίας από το Jahreshefte des österreichischen archäologischen Institutes in Wien (1905)

http://www.archive.org/stream/jahresheftedess07austgoog#page/n5/mode/2up

Το όνομα της αναγνώστριας είναι στα δεξιά της: ΣΑΠ[ΠΩΣ], με κενό διάστημα ένα γράμμα πριν, αλλά κανένα γράμμα δεν είναι εμφανές.
Αξιοσημείωτα λόγια στο κυκλικό τμήμα του κυλίνδρου: ΕΠΕΑ ΠΤΕΡΟΕΤΑ και στο ανοιχτό φύλλο: ΘΕΟΙ ΗΕΡΙΩΝ ΕΠΕΩΝ ΑΡΧΟΜΑΙ (=αρχίζω το τραγούδι μου μ’ αιθέρια λόγια, μτφρ. Oδ. Eλύτης).

Είδατε πόσο εύκολα πλασάρει ο καθένας ό,τι μαλακία του ‘ρθει όταν προφανώς ο άλλος είναι αγράμματος;

ΑΙΝΤΕ ΖΩΩΑΑΑ….ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΠΟΥ ΤΡΩΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΑΚΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ!!!!

 

3_590

Περί του αρχαιοελληνικού χαιρετισμού και άλλα ευτράπελα (μέρος 2ο)

Οι μύθοι της Χρυσής Αυγής για τον ναζιστικό χαιρετισμό

Θα χρειαστεί να επανέρθουμε στο θέμα του αρχαιοελληνικού χαιρετισμού γιατί προφανώς κάποιοι επιμένουν στο ίδιο τροπάρι στην προσπάθειά τους να ξεπλύνουν το ναζιστικό χαιρετισμό στη συνείδηση του κόσμου, παρότι έχουν ξεσκεπαστεί μέχρι τώρα. Το τι παπαριές έχουν ακουστεί στην προσπάθεια αυτή δεν λέγεται!

Η καινούργια παπαριά που ακούσαμε δια στόματος Ηλ. Κασιδιάρη και Ηλ. Παναγιώταρου είναι ότι ο χαιρετισμός ο οποίος αποδίδεται ως ναζιστικός είναι ο χαιρετισμός που το 1940 ο Ελληνικός Στρατός χρησιμοποιούσε όταν αντιμετώπιζε τους Ιταλούς και τους Γερμανούς στα βουνά της Ηπείρου και της Μακεδονίας!

Ναι, ΟΥΤΕ ΚΑΝ !!! Αυτά να τα λένε στους αμόρφωτους ψηφοφόρους τους – γιατί προφανώς μόνο εκεί βρίσκουν απήχηση. Του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου ίσως, αλλά του Ελληνικού Στρατού ΟΥΤΕ ΚΑΝ. Τώρα πώς, να το πας μέσω Τριπόλεως, ότι επειδή ο χαιρετισμός αυτός ήταν ο επίσημος χαιρετισμός του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου και επειδή ο Μεταξάς είπε το «ΟΧΙ» στους Ιταλούς (άλλος αστικός μύθος αυτός επιπέδου σχολικών γιορτών), άρα ο Ελληνικός Στρατός, που βρισκόταν εκείνη την περίοδο υπό πρωθυπουργίας Μεταξά, χαιρετούσε έτσι (ΟΥΓΚ!)… μόνο στη «λογική» των χρυσαυγιδιών!

ΜΟΝΟ οι υποστηρικτές του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου και της Ε.Ο.Ν. χαιρετούσαν έτσι και δεν ήταν και πολλοί αν υπολογίσουμε τη σύσσωμη αντίδραση του λαού απέναντι σε τέτοιες προσπάθειες. Ποιος το λέει αυτό; Και ο ίδιος ο Μεταξάς. Σε λόγο του στα στελέχη της Ε.Ο.Ν. στις 25 Δεκεμβρίου 1938 δηλώνει: «…Και ενώ η φάλαγξ εσχηματίζετο ραγδαίως και άρχισε να βαδίζη προς τη νίκην, αι αντιδράσεις ύπουλα εσυνεχίζοντο. Ένας Θεός το ξέρει, πόση σκέψι, πόσο πόνο και φροντίδα και πόσες νύχτες αυπνίας εκόστισε σε μας που διευθύνουμε η υπόθεση αυτή. Μας είπανε λούστρους και λέτσους και σας, τα κορίτσια μας, σας είπαν πρόστυχες και αλήτισσες» (Τέσσερα χρόνια διακυβερνήσεως Ιωάννη Μεταξά, Ε.Ο.Ν. τ. 13, σελ. 103). Επίσης, στο προσωπικό του ημερολόγιο ο Ι. Μεταξάς γράφει τα παρακάτω αποκαλυπτικά, σχετικά με την πανελλήνια αντίδραση για την Ε.Ο.Ν. «16 Απριλίου 1938 Ανακατώματα με Οργάνωσιν Νεολαίας. Διάδοχος την καθυβρίζει. Υπουργός Παιδείας μου παρουσιάζει ύποπτον νομοσχέδιον… Προχθές, χθες, σήμερα μεταχειρίστηκα το μαστίγιον προς όλους και ησύχασαν.» (Ιωάννη Μεταξά, Το προσωπικό του ημερολόγιο, τ. 4ος σ. 303-304) «9 Ιουνίου… Παρέλασις αθλητών. Τι ωφελεί έργον μου; Μόνον εντυπωσιακώς… Ύβρεις Διαδόχου κατά της Νεολαίας Προσωπικαί αντιδράσεις.» (Ό.π., σ. 315)

4augoustou eon eon5 Greece Kilkis EON Metaxas Youth Image186 Metaxas-regime-greek-fascism

(Το αστείο είναι ότι μερικοί προσπαθούν μέσω αυτού να αποδείξουν και την αρχαία καταγωγή του χαιρετισμού! Δηλαδή επειδή οι Γενικές Διατάξεις της Ε.Ο.Ν. λένε ότι ο χαιρετισμός αυτός είναι Αρχαίος Ελληνικός, αυτομάτως αυτό στο οποίο αναφέρεται αποκτά και αξιοπιστία!!)

Ο Ελληνικός Στρατός χαιρετούσε ΚΑΝΟΝΙΚΑ και ΠΟΤΕ δεν άλλαξε στις τάξεις του το γνωστό χαιρετισμό, τού να «δείχνεις» δηλαδή το εθνόσημο όταν είσαι ασκεπής. Και επειδή κάποιοι αρέσκονται στην παράθεση φωτογραφιών… ορίστε και για του λόγου το αληθές δύο ιστορικά φωτογραφικά ντοκουμέντα από το Μουσείο Μπενάκη από την καρδιά του Αλβανικού Μετώπου (με λεζάντα από κάτω για να μπορεί να τις ελέγξει ο άλλος, όχι όπως παραθέτουν τα χρυσαυγίδια τις φωτογραφίες τους εσκεμμένα χωρίς πληροφορίες) για το πώς χαιρετούσε ο Ελληνικός Στρατός στα βουνά της Ηπείρου και της Μακεδονίας.

μπομποστίτσα Παπαγος 40

Ο Αλέξανδρος Παπάγος εξέρχεται από σύσκεψη επιτελών του Ελληνικού Στρατού στο Σταθμό Διοίκησης του Ε’ Σώματος Στρατού.

Αλέξανδρος Παπάγος. Ο Αρχιστράτηγος των ελληνικών δυνάμεων στο Αλβανικό Μέτωπο. Φωτογραφία, Δημήτρης Χαρισιάδης. Αρχείο: Μουσείο Μπενάκη.

Αλέξανδρος Παπάγος. Ο Αρχιστράτηγος των ελληνικών δυνάμεων στο Αλβανικό Μέτωπο. Φωτογραφία, Δημήτρης Χαρισιάδης. Αρχείο: Μουσείο Μπενάκη.

Πώς χαιρετάνε οι στρατιωτικοί των φωτογραφιών, από το δεκανέα μέχρι τον ανώτερο αξιωματικό; «Δια ζωηράς προτάσεως της δεξιάς χειρός τεταμένης με δακτύλους ηνωμένους και την παλάμην εις το ύψος του δεξιού οφθαλμού»;

Συνεχίστε λοιπόν να λέτε μούφες. Όσο μιλάτε γύρω από ιστορικά θέματα, τόσο εκτίθεστε! Είναι καλύτερα να είσαι σιωπηλός και να θεωρείσαι αμόρφωτος παρά να μιλάς και να αίρεις κάθε αμφιβολία.

 

_46700643_salute

Περί του αρχαιοελληνικού χαιρετισμού και άλλα ευτράπελα (μέρος 3ο)

Ο μύθος της Χρυσής Αυγής για τον «δωρικό χαιρετισμό»

Έχουμε πει, όποιος έχει αρχαία στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι ο επίμαχος χαιρετισμός που κάνουν τα χρυσαυγίδια είναι αρχαιοελληνικός να τα παραθέσει. Βασικά δεν θα βρείτε πουθενά αρχαία στοιχεία να παραθέτουν. Γιατί πολύ απλά… Δ Ε Ν  Υ Π Α Ρ Χ Ο Υ Ν !

Τα χρυσαυγίδια παρόλα αυτά επιμένουν να φλομώνουν τον κόσμο με παπαριές στο όνομα δήθεν της «αποκατάστασης της Ιστορικής Αλήθειας», παρότι έχουν ξεσκεπαστεί όλα τα προηγούμενα παραμύθια που πουλούσαν (Πύρρος, αμφορείς που δήθεν έδειχναν χαιρετισμούςΕλληνικός Στρατός που το 1940 δήθεν τον χρησιμοποιούσε όταν αντιμετώπιζε τους Ιταλούς και τους Γερμανούς στα βουνά της Ηπείρου και της Μακεδονίας κτλ.)

Στο σάιτ της ΧΑ, επιχειρούν ακόμα μια προσπάθεια να ξεπλύνουν το ναζιστικό χαιρετισμό.

Ωραία. Ας αφήσουμε στην άκρη το ότι ένας που σου έχει πει επανειλημμένως ψέματα στο τέλος δεν τον εμπιστεύεσαι και ας δούμε τι παραθέτουν.

Τι αρχαία λοιπόν στοιχεία παραθέτουν στο άρθρο τους; (Γιατί βασικά είπαμε, όταν λες ότι ο ναζιστικός χαιρετισμός είναι αρχαιοελληνικός όλα τα στοιχεία πλην αρχαίας πηγής είναι ΑΧΡΗΣΤΑ.)

Μια φωτό του Μεταξά στα σκαλιά της Βουλής, έναν πίνακα του Λουδοβίκου Λιπαρίνι και το γνωστό πίνακα του Jacques-Louis David (γιατί στο γεμάτο σβουνιές κεφάλι τους, οι πίνακες του Λιπαρίνι και του David είναι ακριβής απεικόνιση της πραγματικότητας – αν είναι έτσι τότε να χρησιμοποιήσουμε και τον Αστερίξ σαν ιστορικό ντοκουμέντο που δείχνει τους Ρωμαίους να χαιρετάνε με αυτό τον τρόπο).

Ωστόσο, για να είμαστε δίκαιοι, αυτή τη φορά ζορίστηκαν να βρουν ένα πιο αξιόλογο στοιχείο από τις κλασσικές παπαριές που αναμάσαγε και ο κάθε φασιστόβλαχος στο τελευταίο φασιστομπλόγκ του κώλου, και μάλιστα προσπαθούν να το επενδύσουν με επιστημονικότητα και αξιοπιστία (εδώ γελάνε….ποιος τα ‘χασε για να τα βρουν αυτοί, με την κοπτοραπτική που κάναν στα προηγούμενα «στοιχεία» που παρέθεταν) χρησιμοποιώντας ποιόν; Τον Μπαμπινιώτη! Που οι ίδιοι πριν λίγο καιρό το χαρακτήριζαν κύριο εντός εισαγωγικών! Δυο μέτρα και δύο σταθμά μάλλον! (Φαντάζομαι θα το φυλάνε ως κόρη οφθαλμού, γιατί είναι το στοιχείο που επιτέλους περίμεναν για να αποδείξουν τις παπαριες που ελεγαν όλον αυτόν τον καιρό)

Βρήκαν λοιπόν εκεί ένα λήμμα στο πράγματι αξιόλογο «Μέγα Λεξικόν Όλης της Ελληνικής Γλώσσης» του Δ. Δημητράκου, ξεχνούν όμως την παροιμία που λέει ότι τα ράσα δεν κάνουν τον παπά!

Γιατί;

Γράφει το λεξικό του Δημητράκου που παραθέτουν: «υψώνω την δεξιάν εύχομαι, εγείρω την δεξιάν μου προς χαιρετισμό ή εκδήλωσιν σεβασμού». Στην συνέχεια ο Δημητράκος παραθέτει και την αρχαιοελληνική προέλευση της λέξεως, γράφοντας το αινιγματικό – υποτίθεται – “Αισχ. Αγ. 852”

Εκεί, στον στίχο 852, ο δραματικός ποιητής από την Ελευσίνα γράφει: «νῦν δ᾽ ἐς μέλαθρα καὶ δόμους ἐφεστίους ἐλθὼν θεοῖσι πρῶτα δεξιώσομαι».

Πολύ ωραία!

Δυστυχώς όμως γι’ αυτούς, άνθρακες ο θησαυρός!

Γιατί;

Γιατί πολύ απλά το απόσπασμα αυτό δεν αποδεικνύει Α Π Ο Λ Υ Τ Ω Σ   Τ Ι Π Ο Τ Α γι’ αυτό που θέλουν.

Γιατί το «υψώνω την δεξιάν εύχομαι, εγείρω την δεξιάν μου προς χαιρετισμό ή εκδήλωσιν σεβασμού» εννοεί ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ αυτό:

adolf-hitler-giving-nazi-salute-to-everett

και όχι αυτό:

?????????????????????????????????????????????????????????????????

ή αυτό:

???????????????????????????????????????????????????

Και τον Μπαμπινιώτη δεν ανέφεραν παραπάνω;

Αφού τον αναφέρουν γιατί δεν αναφέρουν και το τι λέει ο ίδιος ο Μπαμπινιώτης για τη λέξη αυτή; Όχι μόνο ότι μας συμφέρει! (Αυτοί άλλωστε τον πρωτοανέφεραν)

Για πάμε να δούμε τι λέει για τη λέξη αυτή στο λεξικό του.

Στο Λεξικό του της Νέας Ελληνικής Γλώσσας εγηξεί για το δεξιούμαι ότι «επειδή ήδη από την ομηρική εποχή έτειναν το δεξί χέρι, προκειμένου να καλωσορίσουν έναν επισκέπτη.»

Ένα ακόμα κορυφαίο λεξικό της Ελληνικής Γλώσσας, αυτό των Liddel-Scott λέει για το λήμμα αυτό γραφει «εκτείνειν την δεξιάν, δεξιούσθαι, ασπάζεσθαι, χαιρετίζειν»

Άρα και στη δήθεν αποστομωτική τους τελευταία αυτή απάντηση έχουμε μια απίστευτη γενικότητα στην οποία δεν αναφέρει καν αν το χέρι είναι σηκωμένο σε ευθεία και στην οποία ουσιαστικά περιγράφει την κίνηση που κάνουμε ακόμα και σήμερα για να χαιρετίσουμε. Εγείρω τη δεξιά. Ωραία. Μέχρι πού την εγείρω; Και πως; Τεντωμένη; Τα δάχτυλα στην παλάμη πώς είναι;

Μόνο κάποιος με λοβοτομή μπορεί να ισχυριστεί ότι το ‘εγείρω τη δεξιά=ναζιστικός χαιρετισμός’

 

Ο αγκυλωτός σταυρός και η μπαρουφολογία γύρω απ’ αυτόν

Από το 2012 που βγήκε η Χρυσή Αυγή στα πράγματα, έχουν διαχυθεί στο δημόσιο λόγο -και κατά συνέπεια γι’ αυτό έχουν αποκτήσει ένα κάποιο είδος νομιμοποίησης-, στα κανάλια, στα blogs, σε συζητήσεις δίπλα μας, και να βλέπεις να το παίζει και καλά διαβασμένος ο κάθε σκράπας, που στο σχολείο μπέρδευε ακόμα την 25η Μαρτίου με την 28η Οκτωβρίου, μπαρούφες γύρω από θέματα της Ιστορίας ως ιστορική και καλά «αλήθεια» (όχι ότι ΤΩΡΑ βγήκαν και ότι υπεύθυνη είναι αποκλειστικά η Χρυσή Αυγή γι’ αυτό και ότι πριν δεν υπήρχαν – με το μανδύα πολλές φορές της Αριστεράς ή της αριστεροσύνης ή της εθνικά-κρατικά παρεχόμενης εκπαίδευσης -να ‘μαστε δίκαιοι- την παπαριά πχ. του κρυφού σχολειού δεν την καθιέρωσε όλα αυτά τα χρόνια η Χρυσή Αυγή), και δεν βγαίνει ΚΑΝΕΙΣ να υπερασπιστεί την αλήθεια. Αλλά και ποιος να βγει; Οι άσχετοι και αγράμματοι δημοσιογράφοι των καναλιών ή κάτι επιστήμονες της πλάκας (βλ. Ρεπούση) που το «επιστημονικό» τους έργο συνίσταται σε αντιγραφή ξένων ιστορικών (θα αναφερθούμε σε αυτό συγκεκριμένα σε άλλο άρθρο);

Μια σειρά από μπαρούφες λοιπόν έχουν ακουστεί και γύρω από το επίμαχο σύμβολο του αγκυλωτού σταυρού – από χρυσαυγίτες μέχρι αριστερούς (από τους πρώτους στη συγκεκριμένη περίπτωση έντεχνα, για να συσκοτίσουν στον κόσμο τι είναι οι ίδιοι πραγματικά – ή λόγο απύθμενης βλακείας συνδυασμένης με απίστευτη αμορφωσιά, δεν εξηγείται αλλιώς – και από τους δεύτερους μάλλον λόγω έλλειψης γνώσης όταν φαίνεται ότι αδυνατούν να απαντήσουν σε αυτά που παραθέτει η άλλη πλευρά) – και προσπαθούν να αποκτήσουν αξία κάτω από τη διάχυτη αγανάκτηση και αμφισβήτηση απέναντι στην καθολική χρεωκοπία του μεταπολιτευτικού μοντέλου.

Στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου, «στον ενικό» στις 25/2/2014, ο εκπρόσωπος Τύπου της Χρυσής Αυγής Ηλ. Κασιδιάρης ανέφερε όταν του είπαν για τον αγκυλωτό σταυρό που έχει στο μπράτσο του -και αυτή είναι η άποψη όλων των χρυσαυγιτών πάνω σε αυτό το θέμα- κάτι ηλίθια επιχειρήματα προς υπεράσπιση, ότι «κόψτε μου -λέει- το χέρι αλλά γκρεμίστε και το κτίριο της Βουλής γιατί είναι γεμάτο με αγκυλωτούς σταυρούς, γκρεμίστε και της Καρυάτιδες του Παρθενώνα που έχουν επάνω τους αγκυλωτούς σταυρούς»!!!

Καταρχήν (οι Καρυάτιδες δεν έχουν πουθενά αγκυλωτούς σταυρούς, αλλά εντάξει, δεν μένουμε σ’ αυτό γιατί προφανώς δεν θέλει να πει αυτό εδώ αλλά να επισημάνει τη γνωστή τους μπαρούφα ότι ο αγκυλωτός σταυρός είναι αρχαιοελληνικό σύμβολο):

Ρε ΗΛΙΘΙΕ, πολιτικάντη της δεκάρας, όταν φτιάχνοταν το κτίριο του κοινοβουλίου ή οι Καρυάτιδες δεν είχε βγει ο Χίτλερ να ιδιοποιηθεί αυτό το σύμβολο!!

Και κατά δεύτερον:

Ο αγκυλωτός σταυρός δεν είναι αρχαιοελληνικό σύμβολο – που είπε μια παπαριά κάποιος και βγήκαν και την πιπιλίζουν όλοι οι αγράμματοι – (με την έννοια ότι δεν είναι αποκλειστικά αρχαιοελληνικό σύμβολο). Αντιθέτως, αν υπάρχει ένα κατεξοχήν διεθνές σύμβολο στην ιστορία της ανθρωπότητας αυτό είναι ο αγκυλωτός σταυρός. Ο αγκυλωτός σταυρός χρησιμοποιείτο από διάφορους αρχαίους πολιτισμούς σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων της Τουρκίας, της Ινδίας, του Ιράν, της Μεσοποταμίας, της Αρμενίας, της Σκανδιναβίας, της Νότιας και Κεντρικής Αμερικής, του Νεπάλ, της Κίνας, της Ιαπωνίας, της Κορέας και της Ευρώπης. Κανένας όμως πολιτισμός δεν το είχε ως κατεξοχήν σύμβολό του. Για τους Κινέζους ήταν το σύμβολο Γιν Γιανγκ, για τους Αιγυπτίους το μάτι του Ώρος, για τους Εβραίους το αστέρι του Δαυίδ κτλ. Εκείνοι που ανέδειξαν τον αγκυλωτό σταυρό ως ΚΑΤΕΞΟΧΗΝ σύμβολό τους -γιατί για κανέναν απ’ τους παραπάνω πολιτισμούς δεν ήταν το κατεξοχήν σύμβολο, ούτε στην Αρχαία Ελλάδα, ήταν απλά ένα σύμβολο μέσα στα άλλα- είναι οι Ναζί· ως σύμβολο που υιοθέτησαν από τον εθνικό σοσιαλιστή γκουρού Γκουίντο φον Λιστ (1848-1919), καθοδηγητή της αναγέννησης του ένδοξου Άριου παρελθόντος της Γερμανίας.

Ενδεικτικά μαζέψαμε μερικούς (είναι απλά αμέτρητοι οι πολιτισμοί που τον έχουν χρησιμοποιήσει) 1. Αρχαία Ρώμη 2.Αρμενία 3.Ετρούσκοι 4.Γκάνα 5.Δανία 6. Αρχαία Ελλάδα 7. Σαμάρα 8.Ισραήλ 9.Εθιοπία 10. Ιαπωνία 11. Ιράν 12 Παιδί Ινδουιστής 13. Κορέα 14. Βουλγαρία

Ενδεικτικά μαζέψαμε μερικούς (είναι απλά αμέτρητοι οι πολιτισμοί που τον έχουν χρησιμοποιήσει) 1. Αρχαία Ρώμη 2.Αρμενία 3.Ετρούσκοι 4.Γκάνα 5.Δανία 6. Αρχαία Ελλάδα 7. Σαμάρα 8.Ισραήλ 9.Εθιοπία 10. Ιαπωνία 11. Ιράν 12 Παιδί Ινδουιστής 13. Κορέα 14. Βουλγαρία

Μια σημαντική λεπτομέρεια-διαφορά που προφανώς δεν έχει αναφέρει κανείς, είναι ότι ο αγκυλωτός σταυρός στην αρχαιοελληνική του αναφορά (γαμμάδιον ή τετραγαμμάδιον) (και στους περισσότερους – αν όχι όλους – πολιτισμούς) αναπαρίσταται, αν δείτε, σχεδόν πάντοτε οριζόντια ενώ αντίθετα οι Ναζί ήταν εκείνοι που τον παρουσίασαν με κλίση 45 μοιρών, για να μοιάζει ταυτόχρονα με το αρχαίο γερμανικό ρουνικό σύμβολο που χρησιμοποιούνταν για το γράμμα «S» ( sig) (μην μπερδευτείτε με τις αρχικές σημαίες του ’19 όπου το σύμβολο δεν είχε ακόμα λάβει την τελική και κυρίαρχη μορφή του) επικαλύπτοντας και αντιπροσωπεύοντας τους «σοσιαλιστές» κάτω από το τερατώδες Εθνικοσοσιαλιστικό Γερμανικό Εργατικό Κόμμα (η προσπάθεια σύμμειξης πολλών διαφορετικών αισθητικών, πολιτισμικών και θεοσοφικών αποκρυφιστικών στοιχείων από τη ναζιστική φιλοσοφία είναι προφανής – σούπα το λέμε εμείς… ο καλός ο μύλος όλα τα αλέθει!)

(Τα συμπεράσματα δικά σας – και ο νοών νοείτω!)

Το θέμα πίσω απ’ αυτήν τη συζήτηση που κανείς δεν αναφέρει ποιο είναι;

Ότι στην εποχή του 2οού αι. η σημειολογία του αγκυλωτού σταυρού έχει αλλάξει στο χώρο οπουδήποτε έφτασε η ναζιστική θηριωδία (γιατί ό,τι έπιασε το ναζιστικό καθεστώς το μαγάρισε). Τι εννοώ μ’ αυτό; Βλέπεις τον αγκυλωτό σταυρό και δεν σκέφτεσαι όταν βλέπεις εσύ σήμερα έναν αγκυλωτό σταυρό, αυτό που σκεφτόταν κάποιος στον 8ο αι. π.Χ. όταν έβλεπε έναν αγκυλωτό σταυρό. Ο αγκυλωτός σταυρός δεν δημιουργεί σε μας τις ίδιες σκέψεις, τις ίδιες διαθέσεις, τα ίδια συναισθήματα που προκαλούσε ο αγκυλωτός σταυρός τότε. Ο αγκυλωτός σταυρός δεν συνδέεται πλέον (στο χώρο όπου άγγιξε το ναζιστικό καθεστώς, τονίζουμε πάλι – και το τονίζουμε γιατί σε άλλους πολιτισμούς ο αγκυλωτός σταυρός έχει ακόμα θετική-ιερή σημασία) με καλοτυχία αλλά με φρίκη. Δεν συνδέεται στο μυαλό μας πλέον ο αγκυλωτός σταυρός με ό,τι καλύτερο. Για να με καταλάβετε καλύτερα σκεφτείτε ότι οι λέξεις εμπεριέχουν πάντοτε μια συναισθηματική φόρτιση. Όπως σημειώνει ο κορυφαίος γλωσσολόγος Φερντινάντ ντε Σωσσύρ, κάθε σύμβολο ορίζεται από το σημαίνον δηλ. την ακουστική εικόνα και το σημαινόμενο δηλ. την ιδέα (σημασία). Η λέξη τριαντάφυλλο για παράδειγμα δεν αναφέρεται μόνο σε ένα αντικείμενο, ένα φυτό, αναφέρεται και στην οπτική εμπειρία της ομορφιάς αυτού του αντικειμένου. Λέω τη λέξη τριαντάφυλλο και σκέφτεσαι κάτι όμορφο που το βλέπεις με τα μάτια σου. Αναφέρεται όμως και στην εμπειρία της όσφρησης ενός τέτοιου αντικειμένου. Σκέφτεσαι και τη μυρωδιά του τριαντάφυλλου,το άρωμα, αναφέρεται δηλ. και σε μια ευχαρίστηση, σε μια αίσθηση κοκ. δηλ. λες τριαντάφυλλο και αμέσως σκέφτεσαι κήπος, ομορφιά, άρωμα, ωραία πράγματα. Προκαλεί θετικά συναισθήματα. Αλλά αν σας πω κάποιες άλλες λέξεις για παράδειγμα:«χωματερή», «βόθρος», «σκουπίδια», τέτοιες λέξεις δεν είναι απλά αναφορές σε κάποιους τόπους, τις λέω αυτές τις λέξεις και αμέσως δημιουργούν μέσα σας συναισθήματα, προκαλούν αποστροφή, αποτροπιασμό, αηδία, σιχαίνεσαι. Το ίδιο κατά κάποιο τρόπο κάνει και ο αγκυλωτός σταυρός σήμερα στη δική μας εποχή και στο χώρο όπου σάρωσε με το πέρασμά της η ναζιστική λαίλαπα. Προκαλεί συναισθήματα.

Αν θέλαν λοιπόν οι χρυσαυγίτες – για να δείξουν και καλά πόσο με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό είναι (γιατί σε μια περίοδο κατάρρευσης κάθε θεμελίου, ηθικού, πολιτικού, φιλοσοφικού, η επιστροφή στο παρελθόν προσέφερε πάντοτε μια διέξοδο, ως αναζήτηση ταυτότητας) – ας επέλεγαν ένα λιγότερο μαγαρισμένο και ΚΑΤΕΞΟΧΗΝ αρχαιοελληνικό σύμβολο: τη γλαύκα. Η γλαύκα ήταν ένα πτηνό που συναντώταν ευρέως στην Αρχαία Ελλάδα (βλ. «κομίζω γλαύκας εις Αθήνας» δηλ. «για καινούργιο μας το λες;») και ήταν ιερό και που γι’ αυτό το είχαν ως σύμβολο της σοφίας και της προστάτιδας Θεάς της Αρχαίας Αθήνας, της Αθηνάς. Ενδεικτική του πόσο κατεξοχήν σύμβολο των αρχαίων Ελλήνων ήταν, είναι η αναφορά του Έλληνα γραμματικού Ησύχιου του Αλεξανδρινού, σύμφωνα με την οποία, πριν ξεσπάσει η ναυμαχία της Σαλαμίνας, είχε πετάξει μια κουκουβάγια ως προάγγελο της νίκης των Ελλήνων. Γιατί λοιπόν δεν διάλεξαν την κουκουβάγια???

Όλα τ’ άλλα λοιπόν είναι ένα κρυφτούλι για τους ηλίθιους και προφανώς δεν μπαίνουμε στο τρυπάκι που θέλουν εσκεμμένα να βάλουν τον κόσμο οι χρυσαυγίτες και έχουν μπει οι αριστεροί κι όλο το δημοκρατικό τόξο, να προσπαθήσουν από το τάδε σημαδάκι ή τη δείνα λεπτομέρεια, κι αν σήκωσες το χέρι ή αν δεν σήκωσες το χέρι και καταντάει μια αστεία υπόθεση, να αποδείξουν (sic!) ότι οι άλλοι είναι ναζί, δεν περιμένουμε από ένα σύμβολο για να κρίνουμε ότι οι χρυσαυγίτες είναι ΦΑΣΙΣΤΑΡΙΑ του ΚΕΡΑΤΑ!! Είναι σαν να κοιτάμε το δέντρο και να χάνουμε το δάσος!

Advertisements

Σας ακούμε...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: