14 επιπλέον λόγοι για Linux στα παιδιά

πηγή: OSArena

Αν σε ένα παιδάκι προσφέρεις 3 επιλογές φαγητού, θα μπερδευτεί και θα φάει… πατατάκια!

Πόσο αληθινό είναι το σχόλιο του φίλου του osarena. Έτσι είναι· το παιδί θέλει την σωστή, από εμάς, καθοδήγηση ώστε να βρει τον δρόμο του. Και θα τον βρει.

Το θέμα, όμως, ξέρετε ποιο είναι; Έχουμε άραγε συνειδητοποιήσει πως όλοι οι υπολογιστές, τα λειτουργικά συστήματα δηλαδή που τρέχουν, δεν φτιάχτηκαν για να δίνουν τις ίδιες ευκαιρίες και αξίες; Πως δεν είναι ούτε ουδέτεροι; Πως το λογισμικό που χρησιμοποιούμε επηρεάζει τις αξίες μας, τις παραδοχές και τις δεξιότητες;

Τι συνήθειες και τι ήθη θέλετε να περάσετε στα παιδιά σας;

Πώς εμείς οι ενήλικες μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι μεγαλώνουμε την επόμενη γενιά του GNU / Linux;

Ένας πολύ απλός τρόπος, είναι να βάλεις το παιδί μπροστά σε έναν υπολογιστή (άλλο που δε θέλει!) από πολύ μικρή ηλικία (μεταξύ 5 και 8 ετών, για παράδειγμα), ο οποίος να τρέχει κάποια Linux διανομή, και να του δώσεις κίνητρα για περαιτέρω μάθηση μέσω παιχνιδιών˙ γιατί μην ξεχνάμε πως είναι παιδιά και το παιχνίδι είναι το μόνο που έχουν στο μυαλό τους, είναι η διασκέδασή τους. Αυτήν την διασκέδαση, είναι στο χέρι μας να την μετατρέψουμε σε μια απολαυστική εκπαίδευση!

Και αυτό, δεν είναι καθόλου δύσκολο.

Έτσι και σας ρωτήσουν κατά πόσον μπορείτε να χρησιμοποιείτε έναν υπολογιστή, θα σας φανεί περίεργο.
Αν όμως ρωτήσουν ένα μικρό παιδί – προσχολικής αγωγής – το ίδιο πράγμα, το ερώτημα θα ακουστεί γελοίο. Γιατί έχει μεγαλώσει με την τεχνολογία, παίζει το κινητό και το τάμπλετ στα δάχτυλα. Θεωρεί τις ηλεκτρονικές συσκευές κάτι σαν επέκταση του χεριού του ένα πράγμα (μόνο να είστε από μια μεριά και να δείτε τους μαθητές μου πόσο γρήγορα πληκτρολογούν στο κινητό τα χρυσούλια μου – μία λέξη εγώ, ολόκληρο μήνυμα αυτοί).
Το να χρησιμοποιεί υπολογιστές είναι κάτι που απλά κάνει.

Ας δούμε λοιπόν 14 επιπλέον λόγους για να ξεκινήσει το παιδί σας με το Linux. Και κρίνετε μόνοι σας αν σας πάει η καρδιά να στερήσετε από το αστεράκι σας την ευκαιρία να αξιοποιεί τις δυνατότητες του υπολογιστή του και να το αφήσετε στην απ’ έξω.

Τα βίντεο μπορείτε:
– είτε να το δείτε με αγγλικούς υπότιτλους, πηγαίνοντας:
Ρυθμίσεις – το δεύτερο εικονίδιο κάτω δεξιά – > Υπότιτλοι (Subtitles/CC) > Αγγλικά (English) >
– είτε με Μετάφραση υποτίτλων, πηγαίνοντας:
Ρυθμίσεις > Υπότιτλοι (Subtitles/CC) > Αγγλικά (English) > Μετάφραση υπότιτλων (Auto-translate) > Ελληνικά (Greek). (θα πρέπει πρώτα να κλικάρετε το «Αγγλικά» – ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα – για να ενεργοποιηθεί η επιλογή Μετάφραση).

 

Θέλω υπολογιστή με Linux λέμε

 

1. Μόνο για παιδιά!

Τα παιδιά έχουμε έναν υπέροχο δικό μας μικρόκοσμο· κι εσείς τον είχατε, οι μεγάλοι, μα δεν το θυμόσαστε πια. Το Linux έχει διανομές ΜΟΝΟ για εμάς. Ασφαλείς! Να μην μπορούμε να πάμε σε κακές ιστοσελίδες!

5 διανομές Linux για παιδιά [Γιατί τα παιδιά πρέπει να μάθουν το Linux;]

Με όμορφα χρώματα, με ενδιαφέροντα πράγματα, αποκλειστικά για εμάς! Μα και με χαρούμενα wallpapers με τον φοβερό Tux!

 

2. Είμαι σαν το σφουγγάρι

Ρουφάω τα πάντα· τα νεύρα, τις κακές σκέψεις, τους φόβους σας, παρακολουθώ και ρουφάω σαν σφουγγάρι όχι μόνο αυτά που μου λέτε, αλλά και αυτά που κάνετε.
Το νου σας λοιπόν.

 

3. Linux = Αξιοπρέπεια

Έχω αξιοπρέπεια εγώ. Δεν δέχομαι να με επιτηρούν και να μου επιβάλλουν το πώς θα σκέφτομαι, πράττω και χρησιμοποιώ.

Δεν είμαι ανυπάκουο μόνο σε σένα, από την φύση μου είμαι έτσι. Problem?

 

4. Έχω απαιτήσεις, αμ πώς;

Το να έχω στην διάθεσή μου μια καθημερνή τεχνολογία απλή και προσιτή, να μπορώ ελεύθερα να κάνω αυτό που με εξυπηρετεί στις ανάγκες και στις απαιτήσεις μου, είναι το ευνόητο. Right?

 

5. Δεν ανέχομαι να μου φέρονται ως καταναλωτή· εσύ;

Ζεις σε μια κοινωνία που βασίζεται στην κατανάλωση. Σου πιπιλίζουν το μυαλό, να αγοράζει όλο και περισσότερο – έχεις κάνει το σπίτι μας αποθήκη. Τώρα, και τον υπολογιστή μας. Όλο και περισσότερες εφαρμογές, σε πείθουν με τις διαφημίσεις τους, πως τις χρειάζεσαι.

Εγώ τι σου φταίω;

Το Linux σου δίνει απλόχερα δωρεάν εφαρμογές, αυξάνοντας ταυτόχρονα την εξερεύνηση και την δημιουργικότητά σου.
Μα καλά, δεν το βλέπεις; Εσύ είσαι ο γονιός, εγώ πρέπει να στα λέω;

 

6. Όλο έξοδα μου είσαι

Υπολογιστής τριών ετών και πάει στα αζήτητα;
Μια χαρά τσίλικος είναι. Γιατί χρειάζεται αναβάθμιση του hardware ο υπολογιστής σου με τα Windows;
Το λάπτοπ σου, που δώσαμε και έναν σκασμό λεφτά για να το πάρουμε, γιατί δεν θα το υποστηρίζει η Apple με τις τελευταίες εκδόσεις του Mac OS X (ή MacOS, όπως θα λέγεται οσονούπω);

Δεν βάζεις ένα Linux να ‘χουμε το κεφάλι μας ήσυχο; Είδες τι έγινε με τον υπολογιστή που είχε XP. Για πέταμα τον είχες, και καλά που σου γκρίνιαζα να βάλουμε Linux και να μου τον δώσεις. Φυσάει ή δεν φυσάει τώρα με το Linux;

 

7. Θέλω να μοιράζομαι τα πάντα

Μου λες να μοιράζομαι τα παιχνίδια μου!
Όλο λόγια είσαι. Εσύ τι κάνεις;

Μπορείς να μοιραστείς την πασιέντζα των Windows που παίζεις;

Έχεις κι εσύ αδελφάκια. Γιατί δεν μοιράζεσαι μαζί τους τα παιχνίδια σου;

Αν φτιάξεις κάτι, μπορείς να το διαμοιραστείς;
Όχι; Ε, τότε, γιατί δεν χρησιμοποιείς Linux που αντιστρέφει το σενάριο αφού οι προγραμματιστές του φτιάχνουν κάτι με σκοπό το όφελος των άλλων;

 

8. Άσε με να πειραματίζομαι

Θέλω να γράψω ένα μυθιστόρημα, να σχεδιάσω ένα κόμικ, να φτιάξω ένα τραγούδι, να δημιουργήσω κάποιο παιχνίδι. Ακόμα και για να μπορείς να γράψεις στον υπολογιστή σου, τα έσκασες χοντρά· για εκείνο το Microsoft Office ντε, μην κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις.

Ε λοιπόν, αυτόν τον υπολογιστή σου θα τον χακάρω εγώ· να, όπως αυτό το κοριτσάκι χάκαρε τον υπολογιστή του μπαμπά της με το RaspberryPi της – εεε, θέλω κι εγώ Raspberry Pi (τζάμπα πράγμα, ούτε όσα θα πλήρωνες αν μας έβγαζες έξω για φαγητό):

 

9. Θέλω να μαθαίνω λέμε

Το Λίνουξ είναι σαν τον Άη-Βασίλη. Τι δεν κατάλαβες;

Εσύ δεν μου λες να στρωθώ και να διαβάσω; Τώρα που το θέλω, γιατί μου στερείς αυτήν την δυνατότητα;

 

10. Ιοί, τι είναι αυτό;

Ο υπολογιστής μου δεν θέλω να έχει όλα αυτά τα παράξενα που έχει ο δικός σου (δεν μπορείς να μου κρυφτείς εμένα, σ’ έχω δει να του ρίχνεις μπουνιά!).
Και η μπουνιά, προς τι δηλαδή; Πονάνε μωρέ τα malware και οι ιοί; Ή μήπως σε σώζουν εκείνα τα κακά λογάκια (πιπέρι στο στόμα) και τα απεγνωσμένα τηλεφωνήματα στον θείο Μήτσο που «ξέρει» από υπολογιστές;
Θέλω να κάνω τα πάντα με ασφάλεια και να μπορώ να έχω πρόσβαση σε όλα αυτά τα ενδιαφέροντα (παιδικά) πράγματα που υπάρχουν εκεί έξω!

 

11. Εσύ, γιατί στο σχολείο…

Ξέρω τι θα μου πεις τώρα: «γιατί δεν στα μαθαίνουν στο σχολείο; Εγώ είμαι μεγάλος για να μάθω καινούρια πράγματα».

Δυστυχώς, στα σχολεία κυριαρχεί η Microsoft (φταίει άραγε η άγνοια;).
Ναι, ξέρω, οι εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να γνωρίζουν καλύτερα από τον καθέναν πως η άγνοια δεν είναι ευτυχία αλλά σκλαβιά.
Τελικά, εμείς τα παιδιά ξέρουμε τι θέλουμε· όχι σαν κι εσάς που άλλα λέτε την μία μέρα κι άλλα την άλλη.

 

12. Γιατί να φοβάμαι την αποτυχία;

Θέλω ο υπολογιστής μου να κάνει ό,τι εγώ θέλω να κάνει. Γιατί να περιμένω το τεστ διορθωμένο και βαθμολογημένο; Θέλω να ξέρω τα αποτελέσματα την ίδια στιγμή. Έχω μυαλό, τι με πέρασες; Νομίζεις πως δεν μπορώ να κρίνω – μόνο μου! – εάν πέτυχα αυτό που ήθελα ή απέτυχα; Και να απέτυχα, δηλαδή, τι έγινε; Πφφφ… απλούστατο, θα ξαναδοκιμάσω.

Αν δεν τα θαλασσώσω κιόλας, πώς θα μάθω; Εεε; Πώς;

 

13. Θέλω να νιώθω Ελεύθερο

Όλοι σας θέλετε να με ελέγχετε. Ε, όχι και ο υπολογιστής μου.
Φτάνει πια· ουφ, με κούρασες.

 

14. Βάλε Linux

Θέλω να παίζω ελεύθερα, να μαθαίνω, να πέφτω, να σηκώνομαι, να διασκεδάζω στον Linuxοκόσμο μου. Γιατί δεν μ’ αφήνεις;

Άντε, ντε, πολύ το αργείς. Πρέπει πρώτα εσύ να βάλεις Linux, δε νομίζεις; (Είμαι μικρό ακόμα για να τα κάνω όλα εγώ.)

Δες τι υλικό σου βρήκα. Διάλεξε μια διανομή, να τελειώνουμε. Και μη μασάς, δεν μας αρέσει; Δοκιμάζουμε άλλη, κι άλλη, κι άλλη.

Πότε θα το εμπεδώσεις επιτέλους πως αυτό είναι τo Revolution OS;

Μ’ ακούς ή τζάμπα μιλάω;

βάλε_linux

 

Σας ακούμε...

