ProtonMail: Απαλλαγείτε από Google, Yahoo και Microsoft στην αλληλογραφία σας

πηγή: OSArena

(από Helen)

Πόσες είναι άραγε οι φορές που έχουμε εμπιστευτεί κάποιο προϊόν μόνο και μόνο επειδή είναι brand και από πίσω του βρίσκεται μια πολύ μεγάλη εταιρεία; Πόσοι πωλητές δεν έχουν προσπαθήσει να πλασάρουν προϊόντα με αυτήν ακριβώς την δικαιολογία, δηλαδή το μεγάλο και γνωστό όνομα που αγοράζουν / χρησιμοποιούν εκατομμύρια άνθρωποι;

INFO: To American Marketing Association ορίζει σαν «brand» το εξής: ένα όνομα, ένας όρος, ένα σχέδιο, ένα σύμβολο ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο ταυτίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία ενός οργανισμού ή ενός ανθρώπου και το διαφοροποιεί από τα άλλα της αγοράς.

Η πίστη στο brand:

Το branding δηλαδή αναφέρεται στην στρατηγική μιας εταιρείας, χωρίς όμως να σημαίνει πως όλα τα εμπορικά σήματα είναι brands. Για παράδειγμα, η «Coca-Cola» είναι brand σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ το «Μπυράλ» (γνωστό αναψυκτικό από τις δεκαετίες των 60s -70s που ήταν ο πρόδρομος της Coca-Cola στην Ελλάδα) δεν είναι.
Με απλά λόγια λοιπόν, το branding είναι αυτό το κάτι που κάνει triggering στο συναίσθημα και στο μυαλό των ανθρώπων και σχετίζεται με την δημιουργία της ταυτότητας μιας εταιρείας (ταυτότητας με την έννοια του ποιοι είναι, ποιοι θέλουν να γίνουν και πώς θέλουν οι άλλοι να τους βλέπουν). Είναι αυτό που διαφοροποιεί μία εταιρεία από μία άλλη και τέλος είναι η αντίληψη, η εντύπωση που έχουν οι άνθρωποι για μία εταιρεία και φυσικά για τα προϊόντα / υπηρεσίες που παράγει.
Σε αυτά έπεται το marketing, δηλαδή οι τακτικές που θα ακολουθηθούν για να εφαρμοστεί η στρατηγική επικράτησης του brand μιας εταιρείας. Έτσι λοιπόν το branding προηγείται του marketing και είναι μία διαδικασία δυναμική και μη-γραμμική. Είναι η δυναμική της εκάστοτε εταιρείας.

Όπως ήταν επόμενο αυτή η τακτική επικράτησε και στην τεχνολογία, με αποτέλεσμα μαζικά οι άνθρωποι να χρησιμοποιούν τα brands προϊόντα μια χούφτας εταιρειών. Επί παραδείγματι, τα Windows, το iOS, υπηρεσίες της Google, το Yahoo-mail είναι ορισμένα από αυτά. Και από πίσω τους εταιρείες κολοσσοί που εγγυούνται την ασφάλεια και την χρηστικότητα, πάντα με ωραίο ντιζάιν. Και ομολογουμένως, σε αρκετές περιπτώσεις, όσον αφορά την εμφάνιση και την χρηστικότητα, τα έχουν καταφέρει θαυμάσια. Όσον αφορά την ασφάλεια τώρα, ο όρος είναι πολύ σχετικός και εξαρτάται από ποια πλευρά παρουσιάζεται. Η επικρατούσα και τεχνητά διαμορφωμένη αντίληψη περί αυτού θέλει να κινδυνεύουμε από τους φτωχοδιαβόλους που ζουν δίπλα μας. Δεν αμφιβάλλω πως η εισβολή στον προσωπικό σου χώρο που θεωρείς ασφαλή, είναι μια μορφή βιασμού και πως αρκετοί από αυτούς τους ανθρώπους έχουν ροπή στην εγκληματικότητα. Παρόλα αυτά, αν θέλουμε να το δούμε συνολικά, οι άνθρωποι αυτοί, συνυπάρχουν στο ίδιο σύστημα, μα αν και γεννημένοι κάτω από τον ίδιο ουρανό με όλους, έχουν μικρότερους ή και καθόλου ορίζοντες. Η ίδια η κοινωνία και το ίδιο σύστημα τους έχουν περιθωριοποιήσει, κάτι που θεωρείται ως «λογική συνέπεια» του καπιταλιστικού συστήματος.
Όμως, υπάρχει και άλλη πλευρά όσον αφορά την ασφάλεια. Αυτής που θα έπρεπε να αμφιβάλλουμε για τα πάντα, καθώς τα μεγαλύτερα εγκλήματα της ανθρωπότητας ξεκίνησαν από κουστούμια και ταγιέρ με μια αράδα από υπογραφές.

Τεχνολογικά brands και ασφάλεια:

Και για να μείνουμε στα τεχνολογικά, είναι ασφαλή τα Windows; Έχει καταφέρει μετά από τόσες δεκαετίες η Microsoft να τα καταστήσει ασφαλή; Είναι ασφαλής η Google, η Yahoo, η Apple και οι άλλες μεγάλες πολυεθνικές του διαδικτύου; Και αυτά τα ερωτήματα, ξεπερνώντας το γεγονός πως όλες τους ανεξαιρέτως έχουν εγκληματική φύση. Θες με την παιδική εργασία, θες με την εργασιακή σκλαβιά, με την καταστροφή του περιβάλλοντος, με την (απολύτως βίαιη) επιβολή πατεντών και επηρεασμού των κυβερνήσεων με σκληρά νομοθετήματα ή εμπορικών συμφωνιών.

Είναι ασφαλείς οι υπόλοιπες brand υπηρεσίες που χρησιμοποιούμε καθημερινά στο διαδίκτυο;

Μια παραβίαση των δεδομένων μας εξακολουθεί να είναι παραβίαση ασχέτως από πού προέρχεται, έτσι δεν είναι; Άραγε σε πόσους από εμάς πέρασε από το μυαλό, όταν φτιάχναμε έναν λογαριασμό mail για παράδειγμα, πως τα δεδομένα μας, όλα όσα λέγαμε, θα τύγχαναν συνακρόασης, θα αποτελούσαν προϊόντα προς πώληση ή ακόμα περισσότερο πως θα εμπλέκονταν σε «παιχνίδια» κυβερνοπολέμου; Πόσοι από εμάς γνωρίζαμε την μυστική υπηρεσία πληροφοριών (NSA) των ΗΠΑ και το σχέδιο Echellon (μετέπειτα Prism), όταν δημιουργούσαμε έναν Outlook, Gmail, YahooMail λογαριασμό;
Kαι δεν είναι πως θα το προσπεράσουμε λέγοντας πως «η NSA και η ΔΗΕ ξέρουν τι λέει η θεία Μαίρη με την γιαγιά», στο φινάλε, αν δεν σε νοιάζει, γιατί βάζεις κουρτίνες στο σπίτι σου; Το ίδιο ακριβώς είναι.

Έχουμε κάνει τόσο εκτενείς αναφορές και αναλύσεις στο θέμα των προσωπικών δεδομένων στο οsarena, που κάθε τι παραπάνω θα ήταν απλά κουραστικό για όλους (εδώ είναι μια καλή αρχή: #privacy-data).
Μεταφέρω κάτι χαρακτηριστικό από προηγούμενο άρθρο:

Έχουμε αναφέρει και άλλη φορά, πως η Microsoft, το Facebook, η Apple, η Google χεστήκανε αν ο Μπάμπης ο Σουγιάς βλέπει τσόντες με ειδίκευση στο αναποδοκαρεκλάτο με τσαγιέρα στον σβέρκο. Απλά, ξέρουν και αυτό. Όπως και πού μένει ο Μπάμπης ο Σουγιάς, το τηλέφωνό του, αν είναι παντρεμένος, αν έχει παιδιά, πού πάει διακοπές, την οικονομική του κατάσταση, τι του αρέσει, το ΑΦΜ του, τον αριθμό ταυτότητας / διπλώματος, χρεωστικής / πιστωτικής κάρτας, τον τύπο του αίματός του, ιατρικά δεδομένα και πολλά άλλα (τα τελευταία, τα επόμενα χρόνια θα είναι σε ευρεία «κατανάλωση» λόγω βιομετρίας που φυσικά συνεπάγεται και βιοπολιτική).
Βασικά, χεσμένη θα είχαν και την πειρατεία, αν έμμεσα ή άμεσα δεν είχαν οικονομικά συμφέροντα και στην βιομηχανία θεάματος / ψυχαγωγίας.

Αυτή όμως η εσκεμμένη άγνοια και αδιαφορία, είναι αντίστοιχη που δείχνουμε και στην κοινωνική μας στάση σαν πολίτες. Η ψευδαίσθηση της εκλογικής διαδικασίας και η αίσθηση πως κάνουμε «format» το σύστημα και αυτό θα καθαρίσει τις βρομιές του προηγούμενου, είναι το ίδιο με το format που γίνεται στα Windows. Ακόμα και αν αλλάξει η έκδοση, το σύστημα θα παραμένει το ίδιο και με κάθε update του θα γίνεται όλο και πιο σκληρό / απαιτητικό απέναντί μας με «όρους χρήσης» ή νομοθετήματα για να κάνουμε και τον παραλληλισμό.

Το «backdoor» ή «κενό ασφαλείας», ονομάζεται έτσι, όχι μόνο για την ιδιωτικότητα:

Αν, ο Μήτσος ο Έλληνας, facebooker specialist, δεν ανησυχεί – επειδή η πηχτή του αμάθεια δεν το επιτρέπει, δεν σημαίνει πως οι υπόλοιποι άνθρωποι στον πλανήτη είναι σαν αυτόν, και συν τα άλλα υπάρχουν και άλλα πράγματα πέρα από τον μικρόκοσμο του καθενός. Άλλωστε, η άγνοια προέρχεται από ανθρώπους οι οποίοι κυριολεκτικά καταστέλλουν την αλήθεια ή την καταπνίγουν ή προσπαθούν να την κάνουν τόσο συγκεχυμένη, που οι άνθρωποι να σταματήσουν να νοιάζονται για το τι είναι αληθινό και τι όχι.
Η πρόσφατη περίπτωση του Υahoo-leak, με την παραβίαση περισσότερων από 500 εκατομμύρια λογαριασμών (που πολύ φοβάμαι πως σύντομα θα ξεχαστεί όπως και τόσα άλλα στο παρελθόν), δημιούργησε ένα τεράστιο θέμα. Παραβίαση μισού εκατομμυρίου λογαριασμών από τους servers μιας πολυεθνικής και ενός brand προϊόντος της, δεν είναι μικρό πράγμα [H επικινδυνότητα των δεδομένων μας στους servers των πολυεθνικών -περίπτωση Yahoo].

Όμως, αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Και να είστε βέβαιοι πως ασχέτως αν η περίπτωση Yahoo (κατ’ ανάγκη και με καθυστέρηση) μαθεύτηκε, δεν είναι η μόνη. Όλα αυτά έχουν συμβεί και αλλού, σε πασίγνωστα και μαζικά χρησιμοποιούμενα brands προϊόντα. Είναι κάτι που δύσκολα θα το μάθουμε και θα υπάρχουν μόνο οι φήμες ή και περιπτώσεις αποποίησης ευθυνών και μετάβασής τους αλλού (κάτι που είχε κάνει πρόσφατα η Google).

Και εκτός αυτού, είναι θέμα απλής λογικής (οκ, όχι για τον Μήτσο τον Έλληνα) πως αν κάτι δεν παρέχει στεγανότητα και αφήνει εσκεμμένα περιθώρια παραβίασης για αλίευση προσωπικών δεδομένων, κατά συνέπεια δεν είναι ασφαλές. Και αν το σκεπτικό σας περιορίζεται μόνο στα «σπασίματα» από την NSA, αναλογιστείτε πώς θα μπορούσε να τα εκμεταλλευτεί και ο οιοσδήποτε άλλος. Μικρός ή μεγάλος.
Όπως και να έχει, ασχέτως των ηλιθιοτήτων που αραδιάζουν ασύστολα οι «δεν εχω τίποτα να κρύψω», σε κανέναν δεν αρέσει να στήνουν αυτί τρίτοι – ακόμα και παντελώς άγνωστοι – στις συζητήσεις του με άλλους ανθρώπους, να παρακολουθούν τις συνομιλίες του ή να ανοίγουν την αλληλογραφία του. Απορώ λοιπόν, πώς οι ίδιοι άνθρωποι λένε εμμέσως πλην σαφώς, πως δεν τους νοιάζει αν τρίτοι (και περισσότεροι), διαβάζουν την ηλεκτρονική τους αλληλογραφία και δεδομένα.

Ασφαλέστερη εναλλακτική, μα και τόσο φιλική σαν τα Yahoo και Google mail;

Μια συνήθης δικαιολογία και υπαρκτή σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι το όμορφο γραφικό περιβάλλον και η απλότητα χρήσης που έχουν αυτά τα brands προϊόντα. Στην περίπτωση που αναφερόμαστε, οι web υπηρεσίες των Gmail και YahooMail ή της MS, για παράδειγμα. Το θέμα είναι πως δεν υπάρχει ούτε ασφάλεια ούτε ιδιωτικότητα σε αυτά τα καλαίσθητα προϊόντα.
Είναι επίσης γεγονός πως οι άνθρωποι είτε δεν γνωρίζουν, είτε θεωρούν δύσκολη την κρυπτογράφηση. Κάτι που ίσχυε πριν ορισμένα χρόνια, όμως πλέον, έστω τα βασικά της επίπεδα είναι εύκολα και προσιτά. Ίσως χρειάζονται κάποια κλικ περισσότερα, μα μόνο αυτό. Ακόμα και αν δεχτούμε πως μερικά επίπεδα κρυπτογράφησης μπορούν να σπάσουν, αυτό είναι δύσκολο, χρονοβόρο και οικονομικά ασύμφορο (τουλάχιστον μέχρι την καθιέρωση των κβαντικών υπολογιστών), άρα σε αυτήν την περίπτωση, δυσκολεύοντας την όποια προσπάθεια απόσπασης δεδομένων, διασφαλιζόσαστε σε μεγάλο βαθμό.

Σαν osarena έχουμε δώσει έμφαση και λύσεις και σε αυτό, παρουσιάζοντας μια σειρά από λογισμικά ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, έχοντας πρωτίστως κατά νου ανθρώπους χωρίς γνώσεις και αρχάριους: #privacyMails.
Αν και όλα είναι σχετικά αφού κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, είναι άτοπο να πούμε τι θεωρούμε καλύτερο από αυτά, όμως αν προσπαθούσαμε να κάνουμε μια διαλογή με παραμέτρους την ευκολία χρήσης, σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά τους σε ασφάλεια και ιδιωτικότητα, μα και την διαθεσιμότητα του κώδικά τους, θα αναφέραμε το Confidant Mail, το Penango, κάποιες από αυτές και το Tutanota. Και αυτό χωρίς να σημαίνει πως δεν υπάρχουν ακόμα «καλύτερες» και με πιο ισχυρά χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερα το τελευταίο (Tutanota), το θεωρούμε σαν μια από τις καλύτερες υπηρεσίες με τον συνδυασμό των πιο πάνω.
Και όπως φαίνεται, και άλλοι που ξέρουν ακόμα περισσότερα, θεώρησαν ακριβώς το ίδιο και έτσι προέκυψε το Protonmail.

Τι είναι το Protonmail:

Το Protonmail δημιουργήθηκε από ομάδα επιστημόνων που εργάζονται στο CERN και στο MIT μετά τις αποκαλύψεις του Edward Snowden (που μετείχε στην ομάδα ανάπτυξης). Προσφέρει end to end encryption από protonmail σε protonmail (διατηρούν στους servers τους το public κλειδί και μόνο το κρυπτογραφημένο private key του χρήστη) ενώ προσφέρει και μια αντίστοιχη λειτουργία για τις άλλες εταιρείες (yahoo, gmail κλπ), δηλαδή αποστολή link αντί για το σώμα του mail και μετά από απαίτηση κωδικού γίνεται αποκρυπτογράφηση του mail. Στα συν του και η δυνατότητα που δίνει να αυτοκαταστρέφονται τα mail μετά από ορισμένο χρόνο τον οποίο ορίζει ο αποστολέας (εφόσον όμως είναι από protonmail σε protonmail). Η υπηρεσία έχει έδρα την Ελβετία (που είναι εκτός της δικαιοδοσίας ΗΠΑ και ΕΕ).
Μάλιστα, ήταν και ένα από τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν στην σειρά Mr. Robot.

Από τον αποστολέα, τίτλο, παραλήπτη, κείμενο, τα πάντα κρυπτογραφούνται χρησιμοποιώντας Javascript με συνδυασμό RSA 2048-bit κρυπτογράφησης και AES-128 bit πριν την αποστολή δεδομένων στους servers του Protonmail. Τα κλειδιά κρυπτογράφησης παραμένουν στον χρήστη, η εταιρεία δεν μπορεί να δει τίποτα σε απλό κείμενο, ενώ ακόμα δεν μπορούν να αποκαταστήσουν τον κωδικό πρόσβασής σας ή να επαναφέρουν λογαριασμούς, κάτι που σημαίνει πως αν κάποιος ξεχάσει τον κωδικό του χάνει την πρόσβαση στα μηνύματά του. Έτσι, ακόμα και αν οι αρχές ζητήσουν από την Protonmail, με δικαστική εντολή, να παραδώσει το inbox email περιεχόμενο κάποιου/ων, η εταιρεία θα συμμορφωθεί βεβαίως με το ένταλμα, αλλά όλα αυτά που θα είναι σε θέση να παραδώσει θα είναι κρυπτογραφημένα αρχεία χωρίς κλειδί αποκρυπτογράφησης.

Επιπλέον, δεν καταγράφονται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις IP, παραμένοντας απλά οι χρονικές σφραγίδες (time-stamps) με τα στοιχεία να αποθηκεύονται ανώνυμα, χωρίς καμία αναφορά (reference) στον λογαριασμό χρήστη. Κάθε μήνυμα στο inbox που περιέχει επίσης και τις διευθύνσεις των παραληπτών σε μορφή απλού κειμένου, διατηρούνται μέχρι να διαγράψετε το email. H αποστολή ενός κρυπτογραφημένου μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Protonmail είναι εύκολη, δεν απαιτεί από τους χρήστες να διαχειρίζονται κλειδιά κρυπτογράφησης ή να γνωρίζουν πολλά σχετικά με την ασφάλεια. Το σύστημα, είναι συμβατό με επισφαλείς υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όπως το Gmail ή το YahooMail.

Υπάρχει η δυνατότητα όταν γίνεται αποστολή ενός ασφαλούς μηνύματος σε κάποιον που δεν είναι στο Protonmail, αντί να λαμβάνει το πλήρες κείμενο, θα λάβει ένα μήνυμα με έναν σύνδεσμο καλώντας το εν λόγω πρόσωπο να επισκεφθεί τους servers του Protonmail για να διαβάσει το κρυπτογραφημένο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που θα είναι αναγνώσιμο μόνο με τον σωστό κωδικό πρόσβασης και την αποκρυπτογράφηση να γίνεται τοπικά στο πρόγραμμα περιήγησης. Με την μη αποστολή του βασικού κειμένου του mail (email message body), κανείς οργανισμός παρακολούθησης της κυκλοφορίας στο διαδίκτυο δεν θα είναι σε θέση να υποκλέψει ένα αντίγραφο των κρυπτογραφημένων δεδομένων. Aν το σκεφτείτε, ο πιο καταπληκτικά απλός τρόπος για να σταματήσει η μαζική παρακολούθηση στο διαδίκτυο, είναι να μην να μην κυκλοφορούν ελεύθερα προσωπικά data στο wild web [το ίδιο σύστημα ασφαλείας που ο διευθυντής της CIA, ο στρατηγός Petraeus, χρησιμοποιούσε για να επικοινωνεί με μια εξωσυζυγική του σχέση, χρησιμοποιώντας έναν νεκρό λογαριασμό email (dead-drop email account) και έτσι δεν μπόρεσαν ποτέ αυτά τα μηνύματα να διαρρεύσουν στο web].

Η διαδικασία κρυπτογράφησης χρησιμοποιεί δημόσια και ιδιωτικά κλειδιά. Το δημόσιο κλειδί χρησιμοποιείται από τον αποστολέα για κάνει scramble (κρυπτογράφηση) το μήνυμα και τότε ο παραλήπτης χρησιμοποιεί το ιδιωτικό κλειδί του για να κάνει un-scramble (αποκρυπτογράφηση) του μηνύματος όταν το παραλάβει. Η βασική μέθοδος παρουσιάζεται στο παρακάτω διάγραμμα:

Η υπηρεσία έχει ελεγχθεί διεξοδικά και γραμμή προς γραμμή ο κώδικας του λογισμικού από εμπειρογνώμονες ασφαλείας και άλλους ενδιαφερόμενους, χαρακτηριζόμενη ως «all clear certificate», κάτι που σημαίνει πως πρακτικά είναι σχεδόν αδύνατο να παραβιαστούν τα προσωπικά δεδομένα.
Όπως βλέπουμε δηλαδή, τα χαρακτηριστικά του είναι ακριβώς τα ίδια με του Tutanοta.

Και από χρηστικότητα τι γίνεται;

Απολύτως εύχρηστο, ακόμα και για ανθρώπους που δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ ξανά mailing υπηρεσία. Βασικά, αν εξαιρέσεις τα χρώματα, το Protonmail, δεν διαφέρει και πολύ σε εμφάνιση και χρηστικότητα από το Gmail, ενώ φυσικά είναι πολύ πιο ελαφρύ σαν υπηρεσία:

 

Οι Ρυθμίσεις του είναι λίγες και απλές. Μπορείτε να διαχειριστείτε τους κωδικούς σας, να αλλάξετε το όνομα χρήστη και να δημιουργήσετε υπογραφή που θα μπαίνει αυτόματα κάτω από κάθε μήνυμα.
Επίσης μπορείτε να δημιουργήσετε ετικέτες για σχετιζόμενα μηνύματα, να ανεβάσετε τις επαφές σας από άλλον λογαριασμό, να διαμορφώσετε την εμφάνισή του (οι πιο έμπειροι μπορούν να προσθέσουν προσαρμοσμένο css), μα και να κατεβάσετε, αν θέλετε, το δημόσιο κλειδί σας (Public Key) κρυπτογράφησης για χρήση με άλλες συμβατές υπηρεσίες PGP (μόνο τα εισερχόμενα μηνύματα σε inline OpenPGP μορφή υποστηρίζονται αυτήν την στιγμή):

Όπως βλέπετε, στην βασική του χρήση είναι εξίσου εύκολο με τα brands προϊόντα των πολυεθνικών της τεχνολογίας. Όμως, δεν είναι καθόλου σαν αυτά τα προϊόντα, μα έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες.

Βασική χρήση του ProtonMail:

Θα πρέπει να λάβετε υπόψιν σας τα εξής:

– Το mail σας, θα είναι της μορφής: «το_nick-name_σας@protonmail.com». Κατά την δημιουργία λογαριασμού, σας ενημερώνει και για την διαθεσιμότητα του nick-name που θα επιλέξετε.

– Θα σας ζητήσει να επιλέξετε δυο κωδικούς (passwords). Ο πρώτος είναι για να κάνετε login στον λογαριασμό σας και ο δεύτερος για την αποκρυπτογράφηση του inbox σας. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να διαλέξετε ισχυρούς κωδικούς (ιδιαίτερα ο δεύτερος να είναι και πολύπλοκος). Συγχρόνως αυτούς τους κωδικούς θα πρέπει να φροντίσετε να τους θυμάστε, επειδή αν και ο πρώτος μπορεί να ανακτηθεί, ο δεύτερος με τίποτα και κατά συνέπεια δεν θα έχετε πρόσβαση στο Inbox σας (ένας Password-Manager, θα ήταν μια καλή λύση, αν δεν εμπιστευθείτε την μνήμη σας).

– Από προεπιλογή, το Protonmail δουλεύει όπως οποιαδήποτε άλλη web-mail υπηρεσία. Από την στιγμή που θα στείλετε κάποιο mail, αυτό θα πάει κανονικά στον παραλήπτη, ασχέτως ποιας υπηρεσίας χρησιμοποιεί. Το ίδιο φυσικά και η απάντηση που θα την λάβετε κανονικά.

– Για Android και ιΟS διαθέτει apps [DOWNLOAD για Android και DOWNLOAD για iOS], ενώ για υπολογιστές, ασχέτως λειτουργικού συστήματος, μπορείτε να το διαχειριζόσαστε μέσω των browsers σας ή και να το ενσωματώσετε σε κάποιον client (πχ στον Thundebird), αν και ίσως αυτή η λειτουργία να μην μπορεί να δουλέψει ακόμα αποτελεσματικά.
Μια άλλη καλή λύση, είναι να το διαχειριζόσαστε μέσω του Rambox, σαν μια desktop εφαρμογή, έχοντας συγχρόνως και τις ειδοποιήσεις για νέα εισερχόμενα. Ή και θα μπορούσατε ακόμα να κάνετε συντόμευση της web-app του στο desktop σας (με αυτόν τον τρόπο ή με αυτόν).

Δημιουργία κρυπτογραφημένων μηνυμάτων:

Η κρυπτογράφηση ανάμεσα σε χρήστες Protonmail γίνεται αυτόματα. Όμως, αν η αποστολή πρόκειται να γίνει σε άλλη υπηρεσία (πχ των Google, Yahoo, Microsft κλπ), έχετε την δυνατότητα να προστατέψετε το απόρρητο της συζήτησής σας, κρυπτογραφώντας το μήνυμα. Η διαδικασία για αυτό δεν είναι δύσκολη και γίνεται ως εξής:

Δημιουργήστε κανονικά το μήνυμά σας και μετά πατήστε το κουμπάκι με το λουκέτο στο κάτω μέρος του παραθύρου σύνταξης:

Θα σας ανοίξει ένα άλλο πεδίο, όπου θα πρέπει να εισάγετε (δυο φορές) έναν κωδικό. Αυτόν τον κωδικό φυσικά θα πρέπει να τον γνωρίζει ο παραλήπτης. Ακριβώς από κάτω, δίνει την επιλογή να σημειώσετε αν χρειάζεται, κάποιο hint. Δηλαδή, μια υπόδειξη η οποία θα βοηθάει τον άνθρωπο που λαμβάνει το mail να καταλάβει ποιος είναι ο κωδικός αυτός:

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όπως είναι ευνόητο, αποφύγετε να στείλετε με ανοιχτό ταχυδρομείο αυτόν τον κωδικό στον άλλον άνθρωπο, αν δεν υπάρχει τρόπος να γίνει μια επαρκής υπόδειξη. Προτιμήστε SMS ή έστω κάποια αυτοκαταστρεφόμενη σημείωση (πχ με αυτό).

Μόλις τα εισάγετε, πατήστε το κουμπάκι «SET» και θα δείτε το κουμπί με το λουκέτο να έχει γίνει μοβ, επιβεβαιώνοντας την κρυπτογράφηση:

Και μετά ολοκληρώστε την αποστολή του μηνύματός σας.

Η άλλη πλευρά θα λάβει κάτι τέτοιο, έχοντας έναν σύνδεσμο στον οποίο θα διαβάσει το κρυπτογραφημένο mail:

Αυτό το link, οδηγεί σε μια προσωρινά αποθηκευμένη σελίδα που θα πρέπει να εισαχθεί ο κωδικός και να πατηθεί το κουμπάκι «DECRYPT» μετά:

Η επιτυχής εισαγωγή του κωδικού, θα σας οδηγήσει και στην κανονική ανάγνωση του μηνύματος, όπου σας δίνει και την δυνατότητα άμεσης, επίσης κρυπτογραφημένης, απάντησης (REPLY SECURELY):

Όπως θα δείτε, στο επάνω μέρος έχει ένα χρονόμετρο. Αυτό επειδή, όπως είπαμε, το μήνυμα είναι προσωρινά αποθηκευμένο. Το μέγιστο όριο είναι 672 ώρες, ήτοι 28 ημέρες μετά την αποστολή, εκτός αν ο αποστολέας έχει ορίσει μικρότερο χρόνο διαγραφής (αυτοκαταστροφής).

Αυτοκαταστρεφόμενα μηνύματα:

Η άλλη επιλογή είναι τα μηνύματα με οριζόμενη από τον αποστολέα διάρκεια. Μετά το πέρας αυτής, θα καταστρέφονται αυτόματα και συνεπώς δεν θα είναι πλέον προσβάσιμα. Και αυτό γίνεται το ίδιο εύκολα:

Συντάξτε κανονικά το mail σας και πάλι στο κάτω μέρος του παραθύρου, δίπλα από το κουμπί κρυπτογράφησης, θα δείτε ένα που έχει ένα ρολόι:

 

Από μια συρόμενη μπάρα μπορείτε να ορίσετε τον χρόνο (από μια ώρα, μέχρι 672 που είναι το μέγιστο όπως είπαμε):

Πατάτε το κουμπάκι «SET» και ολοκληρώνετε την αποστολή.

Αυτά είναι και τα βασικά για να μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε το Protonmail σωστά, αξιοποιώντας τις δυνατότητές του, οι οποίες προστατεύουν τα δεδομένα σας. Όπως βλέπετε, δεν είναι καθόλου δύσκολο στην τελική του χρήση.

Ακόμα, να ξέρετε πως κατά το login σας θα πρέπει να δώσετε πρώτα τον κωδικό του λογαριασμού σας και κατόπιν τον άλλον για το ξεκλείδωμα (αποκρυπτογράφηση) του inbox σας:

 

Μέχρι 500Β είναι δωρεάν, ένα μέγεθος που μάλλον είναι αρκετό για έναν απλό χρήστη. Από εκεί και πέρα, έχει διάφορα πακέτα και με πολύ καλές τιμές συγκριτικά με άλλους παρόχους και λαμβάνοντας υπόψιν τα χαρακτηριστικά του (20giga με 30$/μήνα).

Εν’ κατακλείδι:

Το Protonmail έχει καταφέρει αυτό που κάποια χρόνια πριν έμοιαζε ακατόρθωτο. Συνδύασε ένα όμορφο και απλό περιβάλλον, απλουστεύοντας στο έπακρο την διαδικασία κρυπτογράφησης. Οι προγραμματιστές έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά τόσο με το καθαρό του περιβάλλον όσο και με τα προηγμένα του χαρακτηριστικά, όπως προσαρμοσμένα (custom) θέματα εμφάνισης, alias addresses, email filtering για αποφυγή των spam και υπογραφές (signatures). Ενημερώστε και τους άλλους ανθρώπους στις επαφές σας σχετικά και φύγετε μακριά από τις φυλακές των τεχνολογικών πολυεθνικών «κολοσσών». Μπορείτε να στείλετε, να λάβετε μηνύματα, να επισυνάψετε αρχεία χωρίς την παραμικρή δυσκολία, μέσα από το οικείο περιβάλλον του.
Τα χαρακτηριστικά του είναι στο ίδιο επίπεδο με τις περισσότερες δωρεάν υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εκεί έξω. Και επιπλέον, με τα παρεχόμενα χαρακτηριστικά ασφαλείας του, η ασφάλεια και η προστασία των δεδομένων σας δεν είναι έρμαιο στους servers των πολυεθνικών που τελικά ούτε ιδιωτικά, μα ούτε και ασφαλή είναι. Συν των άλλων, το Protonmail είναι εξ’ ολοκλήρου ανοιχτού κώδικα, έχοντας αρκετά στοιχεία του Linux και συνεπώς αξίζει την στήριξή μας, έστω και με μια μικρή ελάχιστη δωρεά.

Η προσέγγιση μηδενικής γνώσης αυτής της υπηρεσίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου – που δεν  καταγράφει κανένα από τα διαθέσιμα κλειδιά αποκρυπτογράφησης, το απλό και χρηστικό περιβάλλον του, κάνουν το Protonmail μία από τις καλύτερες εναλλακτικές λύσεις για το Hushmail και τον όποιον άλλον provider, με ή χωρίς κρυπτογράφηση.
Αυτό το μοντέλο ασφαλείας είναι το μέλλον, ενώ οι υπηρεσίες κατασκοπείας δεν πρόκειται να σταματήσουν την παρακολούθηση των δεδομένων που ταξιδεύουν σε ολόκληρο το Διαδίκτυο, έτσι, απλά δυσκολέψτε τους, προστατεύοντας τα δεδομένα σας και συμβάλλοντας σε ένα πιο καλό και ασφαλές διαδίκτυο, στέλνοντας παράλληλα και ένα έμμεσο μήνυμα σε όλους αυτούς.

>> η ιστοσελίδα του Protonmail.

(προσθήκη από π.κ.) συμπληρωματικά δείτε κι αυτό:

Rambox: Όλες (κυριολεκτικά) οι εφαρμογές επικοινωνίας και mail σε μια

Advertisements

Σας ακούμε...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: